Service Level Management som vigtig hjørnesten i din IT håndtering

I de fleste moderne virksomheder i dag, er IT stabiliteten en afgørende faktor der kan koste dyrt, hvis først et led i f.eks. produktionen står stille, grundet et nedbrud i afdelingens IT systemer. Der har igennem tiderne været nogle flotte eksempler på netop den her kostbare problemstilling og det er derfor et område man som virksomhed bør have en solid strategi omkring, så det kan forhindres i opløbet via en skræddersyet Service Level Management løsning.

Service Level Management kan ganske kort beskrives som et overvågningssystem, der sikrer og monitorerer de løbende data transmissioner internt, såvel som eksternt i forhold til virksomheden. Dette er ekstra aktuelt for virksomheder der netop har fået installeret nyt IT system, da der i nogle tilfælde ikke er sikret hundrede procent imod ustabilitet, set ud fra den mulige belastning der kan opstå og som kan lægge kommunikationen fuldstændigt ned i længere perioder. Det er derfor vigtigt at have en form for overvågning og test af eventuelle nye systemer, for at sikre den bedst mulige start platform.

Et gammelt begreb siger at tid koster penge og det kan komme til at koste rigtig mange penge, hvis man for sent finder ud af flaskehalsproblemer, nedbrud på datatransmissioner og omsætningshastigheder, der slet ikke lever op til det forventede niveau. Kvaliteten i denne Service Level Management kan variere meget fra udbyder til udbyder, så den kan også godt svare sig at undersøge markedet for eksterne services, der har den nødvendige kapacitet og erfaring med håndtering, monitorering og test af IT virksomhedssystemer.