Google optimering og søgeoptimering med Google – Hvad er forskellen?

Har du nogensinde hørt om ordsproget; ”kært barn har mange navne”? Det er netop med dette ordsprog in mente, at vi kigger på forskellen mellem søgeoptimering i Google og Google optimering. De er faktisk ikke så forskellige, men de er forskellige nok til at separat præsentation er nødvendig.

Google optimering er, som navnet antyder, den måde man går til at optimere sin hjemmeside til at blive vist så optimalt som muligt i Googles søgeresultater. Dette indebærer selvfølgelig søgemaskineoptimering, men også en række andre ændringer på hjemmesiden, som i sidste ende vil være behjælpelige til at få vist kundens hjemmeside optimalt i Googles søgeresultater, når en potentiel kunde søger på udvalgte søgeord.

Når du laver søgeoptimering i Google for en hjemmeside, så optimerer du – lige som Google optimering – for at få hjemmesiden til at fremstå så optimalt som muligt i Google, men du laver også eksempelvis Google AdWords, fordi det kan være medvirkende til at optimere, hvordan kunden fremstår i Googles søgeresultater, når der søges på de valgte søgeord.

Som du kan læse, så er det to nært beslægtede termer, men med minimale forskelle der værdiger en uddybelse. Google optimering og søgeoptimering i Google er begge typer af online marketing, som i denne oplysningens æra retfærdiggør, hvorfor du bør tilsidesætte en vis mængde ressourcer på dette.